Sakrament małżeństwa

  1. Narzeczeni mają obowiązek zgłosić się do kancelarii parafialnej na trzy miesiąca przed planowaną datą ślubu.
  2. Po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania z księdzem, zgłaszając się na zapowiedzi narzeczeni przynoszą ze sobą następujące dokumenty:
    • dowód osobisty,
    • aktualne świadectwo chrztu (ważne 6 miesięcy),
    • świadectwo bierzmowania (jeżeli ten sakrament nie jest odnotowany na świadectwie chrztu),
    • zaświadczenie z USC uprawniające do tzw. ślubu konkordatowego lub odpis aktu wcześniej zawartego ślubu cywilnego,
    • osoby owdowiałe akt zgonu małżonka,
    • świadectwo ukończenia kursy przedmałżeńskiego.
  3. Przygotowanie duchowe i poprawne do małżeństwa obejmuje:
    • dwukrotną spowiedź - po zgłoszeniu na zapowiedzi oraz w ostatnim tygodniu przed ślubem,
    • trzy indywidualne spotkania w Poradni Rodzinnej,
    • rozmowy z duszpasterzem.
  4. W ostatnim tygodniu przed ślubem narzeczeni wraz z dwoma świadkami zgłaszają się do kancelarii parafialnej w celu spisania aktu ślubu. Przedstawiają wtedy następujące dokumenty:
    • świadectwo wygłoszonych zapowiedzi
    • potwierdzenie odbytych spotkań i spowiedzi.
  5. Dekoracja kościoła, filmowanie i robienie zdjęć podczas uroczystości ślubnej podlega przepisom liturgicznym i powinno być wcześniej uzgodnione z duszpasterzem.